FORSIDE

v/adfærdsspecialist
& træningsinstruktør
Annette Høyer Bendtsen

Træffes på hverdage
mellem kl. 8.00-16.00

Tlf.: 75 55 61 45
Mobil: 50 55 21 31

Mail: info@doxx.dk

 
Pensionsbetingelser

Vaccination
Din hund skal være minimum 6 måneder. Vi forventer, at den er vaccineret. Medbring gyldigt vaccinationsbevis/tittertest, hvis det står på bekræftelsen for booking.

"Paraplyvaccinationen" beskytter mod hundesyge, parvovirus og hepatitis i 3 år, men kun mod Parainfluenza og leptospirose i l år.

Søg på vaccine på http://www.netdyredoktor.dk/ for yderligere info.

Sygdom, lopper og andet
Hunden skal naturligvis være behandlet og fri for lopper og være rask og sygdomsfri.

Der er altid risiko for kennelhoste, når flere hunde er sammen. Det kan ske ved et møde på gåturen, til træning eller i en hundepension. Kennelhoste er en meget smitsom og generende infektion, som smitter via hundens luftveje (altså ikke via mad/vandskål, hundebokse el.lign.) Kennelhoste kan i svære tilfælde udvikle sig til lungebetændelse.

I januar 2008 blev der i Danmark introduceret en ny vaccine. En næsespray som lokalt i luftvejene stimulerer dannelsen af antistoffer og dermed minimerer risikoen for smitte. Læs mere om kennelhoste på nettet, bl.a. på følgende hjemmesider: http://www.centerdyreklinik.dk/ og http://www.netdyredoktor.dk/

Jeg oplever oftest kennelhoste i efterårsperioden, men det kan naturligvis også komme på andre tidspunkter. Om du ønsker at vaccinere eller ej er op til dig. Hvis hundens immunforsvar er godt, er der naturligvis mindre risiko for smitte, end hvis den er gammel eller svækket. Ved kennelhoste vil dyrlæge blive kontaktet.

Ansvarsforsikring/sygeforsikring
Hunden skal være ansvarsforsikret og dækket af din egen forsikring under opholdet. Jeg skal derfor se forsikringsbevis, når du aflevere hunden i pension, så jeg kan registrere betalingsdato og dermed ved, at forsikringen er aktiv. Det fremgår af din bekræftelse for bookingen, når det er tid til at nedbringe papirerne.

Du skal være opmærksom på, at ikke alle forsikringsselskaber dækker din hund via ansvarsforsikringen, når den passes af andre end dig selv, nogle selskaber dækker kun hvis der er tegnet en udviddet ansvarsforsikring. Men har du en sygeforsikring på hunden, så er den som regel dækket uanset, hvem der passer den.

Mærkning
Hunden skal være enten chippet eller øretatoveret, og naturligvis registreret i Dansk hunderegister. Halsbånd (som ikke må kunne glide af under "leg" ved skovsocialisering) med hundens navn er et krav under opholdet. Har hunden ikke korrekt navneskilt på, giver vi din hund et skilt på, som du skal betale for ved afhentning af hunden.

Egne sager
Vi anbefaler, at din hund har sin egen kurv, tæppe og legesager med. På den måde dufter pensionen lidt af "hjemme", hvilket er med til at minimere stress. At medbringe egne ting er dog på eget ansvar, da vi via erfaring ved af stress/fustration kan give udslag i ødelagte ting. Lige meget hvor ødelagte og beskidte tingene er, returneres de ved afhentningen af hunden, da vi har begrænset affaldsplads. 
Vi stiller gerne ovenstående til rådighed. I tilfælde af, at hunden ødelægger tingene, skal du erstatte dem.

Medicin
Vi giver gerne medicin - det skal du ikke betale ekstra for. MEN vi har behov for, at du udfylder hundens data med, hvilken type medicin hunden har med og hvorfor, samt hvor meget den skal have dagligt, fordelt på morgen, middag og aften. Desuden vil vi gerne vide, hvor meget medicin/piller du giver hunden med fra start. Hundens medicin afleveres på kontoret i en pose, med hundens navn på, når du kommer.

Skal hunden have medicin, så har vi succes med brug af de små 1x1cm. "Den leende ko" oste. De er hygiejniske og kan holde sig i pensionen. Selv om I normalt kan give medicin direkte i munden, er det ikke ensbetydende med, at vi kan. Ostenekan f.eks. købes i Føtex, Kvickly, Bilka.

Vi har redskaber i huset som minimere risikoen for fejl, men lige netop med medicin, så vil jeg gerne gå med "livrem og seler". Hvis din hund får medicin som hunden skal have i al evighed, så kan det være givet godt ud at købe en pilleæske som f.eks. denne (kan købes i Bilka):  https://www.pricerunner.dk/pl/340-5147945/Sundhed/Valmed-Dosett-Sammenlign-Priser dermed har vi flere redskaber mht. dobbelttjek af medicin.

Loven kræver, at selv om medicin bliver afleveret til os i en pilleæste, så skal original emballagen fortsat medbringes. Se kap. 4 stk. 3 https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/645

Dyrlæge
Hvis der bliver brug for en dyrlæge, ringer vi efter pensionens egen dyrlæge - med mindre vi har aftalt andet med dig. Du skal selv betale dyrlægeregningen. Hvis dyrlægen ikke kører ud til pensionen, vil der oveni dyrlægeregningen komme en regning på transport af hunden.

Er hunden ikke dækket af en sygeforsikring, eller dækker sygeforsikringen ikke det, hunden fejler, og dyrlægebehandlingen bliver mere end kr. 3000,-, forsøger vi at kontakte jer eller kontaktpersonen, inden behandling fortsætter. Kan vi ikke få kontakt til nogen af jer, bedes ejer oplyse det accepterede udgiftsniveau til dyrlægebehandlingen.

Valg af dobbeltboks kontra enkeltboks
Vores bokse har en størrelse på 6 m2, dertil er der samme størrelse udeboks.

Ifølge loven er der nedenstående arealkrav:

Hunde med en vægt på indtil 15 kg.:
 4 m2 - det vil sige i vores regi en enkeltboks
Hunde med en vægt på 16-40 kg.: 6 m2 - det vil sige i vores regi en enkeltboks
Hunde med den vægt på over 40 kg.: 8 m2 - det vil sige i vores regi en dobbeltboks.

Ovenstående minimumsarealkrav halveres for efterfølgende hunde, hvis der er mere end én hund i boksen.

F.eks. skal en hund på max. 15 kg. have en boks på 4 m2, men har man to hunde på max. 15 kg. hver, så er kravet en boks på 4 m2 og dertil 2 m2 for hund nr. 2 - ialt 6 m2. Det vil sige i vores regi en enkeltboks.

Til gengæld, skal en hund på 16 - 40 kg. have en enkeltboks på 6 m2, men har man to hunde på 16-40 kg. så er kravet en boks på 6 m2 og dertil 3 m2 for hund nr. 2 - ialt 9 m2. Det vil sige i vores regi en dobbeltboks. 

Har man 2 hunde med en vægt på over 40 kg. så er kravet 8 m2 til hund nr. 1 og og dertil 4 m2 til hund nr. 2 - ialt 12 m2. Det vil sige i vores regi en dobbeltboks. Kommer man med 3 store basser på 40 kg., så finder vi også ud af det, vi har nemlig tribbelbokse.  

Når du booker pensionsophold til flere hunde med en vægt på 16-40 kg, skal du derfor krydse af i kategorien "alle i samme boks", samt vælge dobbeltboks. Vores dobbeltbokse kan under opholdet deles i to enkeltbokse, hvis der er behov for det f.eks. ved spisning, løbetid eller andet.

Dobbeltboks kan naturligvis også bookes, selv om man kun har én hund, men synes, at den skal have mere plads, eller to små hunde der skal have en sovesal og en spisesal :-) 
 
Priser
Prisen dækker hundens basale behov, dvs. kornfrit kvalitetsfoder Acana Wild Prairie  www.acanadanmark.dk, godbidder fra Oliver´s Petfood www.olivers.dk, vand, lufteture og selvfølgelig tid til nussen.

Skal hunden fodres med  BARF, så er det ud fra vores sortiment fra Rigtig Hundemad www.rigtighundemad.dk. Doxx sortiment kan ses på hjemmesiden www.doxx.dk
Produkterne bestilles før pensionsopholdet og betales særskilt. Pga. fryserplads er der ikke mulighed for at medbringe eget BARF.

Dagsprisen er også for en afleverings- samt afhentningsdag. Der betales altid for den reserverede periode, også selvom hunden afhentes før. Vær opmærksom på særpriser mht. jul/nytår.

Vi tager imod Dankort og Mobilepay

Overføres pengene via bank, skal kvittering derfor medbringes når hunden hentes.

Afbestilling eller ændring
Afbestilling eller ændringer f.eks. forlængelse/forkortelse af hundens ophold skal ske skriftligt og senest 1 uge før planlagt ankomst. Booker du plads efter afbestillingsfristen, så er din booking bindende, i det øjeblik du laver din booking. Fejl kan naturligvis opstå og laver du en fejlbooking og retter henvendelse på dagen for fejlbookingen, så finder vi selvfølgelig ud af det. 

I højsæson (børnenes ferieperioder/helligdage), skal afbestilling eller ændringer dog ske senest 4 uger før OPSTART af højsæson (dog med undtagelse af sommerhøjsæson - se nedenstående).

Reglerne er gældende uagtet om afbestillingen er forårsaget af private årsager, strejke, eller nedlukning og karantæne som følge af smitteinddæmning - force majeure ligende tilstande.

Afbestilling eller ændring til sommerhøjsæson, er fordelt på to datoer:

- Frem til d. 31/1 kan du slette dage/uger af den booking du har lavet, derefter låser din booking.
- Frem til d. 30/4 kan du ikke ændre din booking, men du kan slette din booking fuldt ud. Dvs. fra d. 1/5 er din booking bindende.

Overholdes reglerne omhandlende afbestilling eller ændring ikke, skal der betales for hele det reserverede ophold, også selv om pladsen bliver booket ud til anden side.

Fristen 14. januar med sletning af hele uger, er jeg desværre nødsaget til, da jeg oftere og oftere oplever at nogle kunder "overbooker" for at sikre sig plads. Når kundens ferie er planlagt får jeg ændring til en booking ind sådan, at den oprindelig booking reduceres fra f.eks. 3 uger til 1. Det er dejligt at jeg er så privilegeret at mine kunder VIL have plads her, men det giver mig desværre problemer i form af, at andre kunder kommer til et system der er fuldt booket og dermed skal ud af finde alternativ. Derudover er der risiko for, at jeg i en sommer højsæson hvor størstedelen af omsætningen skal ind, får huller der ikke bliver booket ud. 

Datoer for "sidste frist" mht. afmelding/ændring til højsæson, står på forsiden af hjemmesiden under "Information"

Bekræftelse på afbestilling eller ændring fremsendes til jer pr. mail indenfor 2-3 hverdage. Vær opmærksom på, at I modtager denne bekræftelse og tjek den venligst grundigt. Det er jeres garanti for at sikre, at jeres ændring af opholdet er gået igennem, og I ikke pludselig står med en forkert booking eller skal betale penge for et ophold, som I ikke gør brug af.

Hvis afbestilling/ændringer ikke kan ske rettidigt, skal du alligevel hurtigst mulig kontakte mig skriftlig og jeg vil efter aftale forsøge at komme af med det afmeldte til anden side. Betalingen for det arbejde, der igangsættes, er kr. 390,00 (svarende to dages ophold), dertil vil der blive faktureret evt. overskudsdatoer, som jeg ikke er kommet af med til anden side. 

Arbejdet med at få pladsen booket ud til anden side igangsættes først, når jeg via link: new.shop.doxx.dk/diverse/114-for-sent-afmeldelse-af-hundepension.html har en bestilling derpå. Konkret bestiller I varen "for sent afmeldelse af hundepension og indtaster det antal dage, som I ønsker, at jeg skal søge at få genbooket + to dage, som går til betaling af arbejdet. Når den oprindelig afhentningsdato er passeret, bliver "antal dage" rettet til, sådan at I kun betaler for arbejdet samt "overskudsdage"

OBS: Fra august 2022 og frem (når den nye hjemmeside er kørende), kommer bookinger til at foregå, som var det et sommerhus I skulle booke. Dvs. reservering af pengene når I booker, frigivelse af pengene/dele deraf hvis der bliver afmeldt/ændret inden sidste frist for afbestilling eller ændring, men en fuld betaling for hele det reserverede, hvis fristen for afbestilling eller ændring ikke overholdes.

Foder:
Der serveres kvalitetsfoder fra Orijen acanadanmark.dk samt kornfrie godbidder fra Tikki qpet.dk/produkter/tikki-traeningsbidder-med-kylling-500g/ eller BARF fra Rigtig Hundemad www.rigtighundemad.dk.
Vær obs på, at det er voksenfoder vi fodre med. Kommer du med en hvalp, eller en hund der har allergi, sart mave eller andet, så er det helt ok at medbringe eget tørkostfoder, dog er der ingen reduktion i prisen. Hvis din hund skal spise sit eget foder, skal du veje det op sådan at vi får én pose pr. dag. Vi fordelser så posen hen over dagen.

 
DOXX Hundecenter . Uhre Skovvej 6 . DK-6064 Jordrup . Tlf. 75 55 61 45 . Mobil 50 55 21 31 . info@doxx.dk . Copyright 2009